Mirjam de Zeeuw – eigenaar en oprichter
Met de start van balletschool Attitude in 2006 werd voor mij een droom werkelijkheid. Als klein meisje wist ik het al: later als ik groot ben, dan word ik balletdanseres. En dat is me gelukt. Ik heb er hard voor gewerkt. Professioneel danser worden is topsport. Ik ben blij dat ik de droom van dat kleine meisje heb verwezenlijkt.

En ik ben nu vooral ook trots op de groei en ontwikkeling van Attitude, dat in de afgelopen jaren is uitgegroeid tot een school die in heel Noord-Holland en zelfs daarbuiten naam begint te krijgen. Een snel groeiend aantal leerlingen beleeft net zoveel dansplezier als ikzelf aan de lessen of de bijzondere activiteiten, zoals dansweekends met bekende gastdocenten uit de balletwereld. Dát is mijn drijfveer: om de passie voor het dansen aan veel mensen door te geven. En daar hoop ik nog lang mee door te gaan.


Matthea Brouwer – docent klassiek ballet en caractère
Ik geef al 10 jaar met veel plezier, passie en enthousiasme les bij balletschool Attitude. Ik dans al sinds mijn 5e klassiek ballet en wilde altijd al ballet juf worden. Deze droom is voor mij door Mirjam de Zeeuw werkelijkheid geworden. De opleiding voor docent klassiek ballet heb ik gedaan bij de ABT in New York. Deze opleiding is een mix van verschillende balletmethodes waarbij rekening wordt gehouden met de opbouw van techniek in de verschillende fases van ontwikkeling van een kind van 2,5 t/m 18 jaar (Vaganova, Franse stijl en Cecchetti methode). Mijn doel in de lessen is om zoveel mogelijk te werken aan muzikaliteit, expressie, coördinatie, kracht en lenigheid voor ieder op zijn eigen niveau waarbij dansplezier een belangrijke rol speelt.

Verder ben ik naast ballet juf ook fysiotherapeut, assistent choreograaf bij Scala en heb in het verleden veel gejureerd en gecoacht zowel nationaal als internationaal voor het Nederlands dames turnteam.


Henriette Pot – docent klassiek ballet in Heiloo
De lessen sluiten aan bij de belevingswereld passend bij de leeftijd van de kinderen. Er wordt afgewisseld in fantasievolle en echte ballet oefeningen. We doen oefeningen aan de barre, au milieu (in het midden) en over de diagonaal. Kinderen worden uitgedaagd om hun coördinatie meer onder controle te krijgen. Hoe ouder de kinderen worden hoe meer we overgaan tot het aanleren en beheersen van de klassieke ballettechniek. We streven er naar om met regelmaat live muziek in de lessen te gebruiken. Plezier in de balletles staat voorop.  Mijn vader Simon Pot heeft bij het beroemde Scapino Ballet gedanst en mijn moeder, Marjan Pot, was balletdocent bij de muziek- en dansschool in Heiloo.


Hannah Westra – docent klassiek ballet in Bergen
Dansen doe ik al sinds dat ik mij kan herinneren. Van zelf thuis optredens verzinnen en opvoeren voor mijn familie in de woonkamer tot zingen en dansen op de basisschool tijdens de weeksluiting, ik vond het allemaal geweldig om te doen. Als klein meisje begon ik in mijn 4e levensjaar met kleuterballet. Dit deed ik altijd met heel erg veel passie en plezier.

Toen ik 15 jaar was besloot ik om mijn hart te volgen en naar de dansopleiding te gaan, om van mijn passie mijn beroep te maken. Dit is gelukt en in 2017 ben ik afgestudeerd als klassiek/moderne dansdocent. Tijdens mijn dansopleiding heb ik veel geleerd over allerlei dansstijlen, over het maken van projecten en voorstellingen en het lesgeven aan verschillende doelgroepen. Sinds 2017 werk ik voor Stichting Netwerk en verzorg ik met veel passie en liefde dansworkshops in het primair onderwijs in Noord-Holland. Daarnaast werk ik ook sinds 2017 als dansdocent bij de Hoornse balletschool. Sinds 2020 werk ik bij De Blauwe schuit in Hoorn en daar word ik veel gevraagd om voor hen dansworkshops/opdrachten te verzorgen in het primair onderwijs in Noord-Holland. En vanaf 01-2021 werk ik bij Artiance in Alkmaar. Ik ben daar aan de slag als dansdocent en cultuurcoach. Ik verzorg daar vol passie allerlei leuke, opmaat gemaakte danstrajecten en ondersteun de leerkrachten.

Naast dansles geven, vind ik bezig zijn met zang, muziek en theater ook ontzettend leuk. Zo ben ik terecht gekomen in de schoolband toen ik 14 jaar was en volg ik sinds mijn 14e tot op heden zangles. Vanuit mijn zangcoach heb ik op meerdere plekken mogen optreden en dat doe ik met veel liefde en passie. Als docent vind ik het heel erg belangrijk dat mijn leerlingen zich op hun gemak voelen in mijn les. Ik weet van mijzelf dat ik een heel enthousiaste docent ben en dat enthousiasme wil ik graag over brengen aan mijn leerlingen zodat zij net als ik dansen, optreden, zingen net zo leuk vinden als dat ik dat doe. Ik wil graag alles uit mijn leerlingen halen op technisch en op creatief gebied. Ik vind het gewéldig om te merken dat mijn lesmateriaal naar mate ik de les vaker oefen dat het ook daadwerkelijk in hun systeem zit en dat ik groei zie bij de leerlingen.


Carlijn Visser – docent peuterdans
Zolang ik mij herinner heb ik altijd zelf gedanst. Ik heb een zeer breed dansverleden in verschillende dansstijlen, maar grotendeels klassiek ballet, jazz en moderne dans. In 2002 kwam ik erachter dat ik het ook heel leuk vond om mijn passie door te geven en les te gaan geven. Ik ben de opleiding gaan doen voor docent dansexpressie en geef sindsdien les aan volwassenen en kinderen. Vanuit de methodiek dansexpressie inspireer je dansers om vanuit hun beleving tot dans te komen. Je doet een beroep op de creativiteit van de danser en dat is ontzettend fascinerend en verrassend!!

Sinds 2005 werk ik bij Artiance en heb daar jaren theaterdans voor kinderen gegeven. Op dit moment geef ik de lessen peuterdans en ben ik me meer aan het richten op dans in het basisonderwijs omdat ik ervan overtuigd ben dat dans een hele mooie leeringang is.